Як обрати підйомник для СТО?

 двостійковий підйомник
Як показує практика, без належної кваліфікованої допомоги фахівців СТО, при закупівлі обладнання припускаються одних і тих самих помилок. Ось деякі причини цих помилок:

  • обмеженість бюджету (визначальний критерій – ціна);
  • нестача часу на вивчення проблеми (звичайна ситуація – здійснення покупки «на вчорашній день»);
  • вдаваний підхід;
  • стереотипи – «закордонна продукція краща» (а насправді ж вітчизняна нічим не гірша);
  • поділ відповідальності – перший обирає, другий – приймає рішення, третій – сплачує рахунки, а останньому доводиться працювати з купленим;
  • моральне старіння (обладнанню це так само властиво).

Вище ми розглянули деякі з найбільш поширених помилок, які виникають під час купівлі обладнання. Як їх уникнути? У цій статті ми допоможемо Вам ефективно використати свій бюджет, не припускаючись стандартних помилок.

На що звернути увагу під час вибору підйомника?

підйомник для СТО
Підйомники з двома стійками та розсувними ніжками – це найбільш поширений вид обладнання для сучасних СТО. Вантажопідйомністьтаких пристроїв варіюється в діапазоні від 2 до 8 тонн. Варто взяти до уваги, що в залежності від призначення і вантажопідйомності, підйомники можна поділити на групи наступним чином:

  • для легкових автомобілів, джипів – 3-3,5 т;
  • для мінівенів, важких джипів, легких тракторів – 3,5-4 т;
  • для броньованих авто – 5-5,5 т.

Залежно від кінцевого призначення (і можливостей розваговки) виробляються асиметричні і симетричні види двостійкових підйомників.

Розрахунковий центр автомобіля в асиметричних підйомниках зрушений назад від вісі стійок (підходить для більшості легкових автомобілів), стійки мають розворіт назад, довжина ніжок відповідно різна (передні ніжки коротші).

Завдяки такій конструкції вільно відкриваються двері автомобіля. Звичайно, конструкція зручна і достатньо проста, однак вона має деякі обмеження в застосуванні по розваговці автомобіля. Виходячи з цього, для роботи з деякими автомобілями (які входять до другої і третьої групи, описаних вище) ми рекомендуємо користуватися підйомниками симетричної конструкції.

Двостійкові підйомники мають ще деякі відмінності. Традиційні конструкції підйомника з основою у вигляді рами тепер неактуальні – їх з успіхом замінили зручні та сучасні в роботі підйомники без основи (найпоширеніший вид підйомників в Європі).

Гідравлічний та електромеханічний привід: який обрати?

підйомник для СТО
Думки більшості наших Клієнтів досить часто збігаються. У 80% випадків Клієнт зупиняє свій вибір на електромеханічному підйомнику. Хоча деякі люди насправді захоплюються гідравлікою.

У такій тенденції немає нічого дивного: традиційно по усій Європі та Україні обирають електромеханічні підйомники з двома стійками. У той же час, в Америці використовується виключно гідравліка. За вісім років роботи у сфері виробництва підйомників наша компанія сформувала власну професійну думку з цього приводу.

Гідравліка має такі переваги: кращий діапазон швидкості (підйом/опускання), низький рівень шуму під час роботи, автоматична система блокування перевантажень. Основним недоліком є ціна (порівняно з електромеханічними підйомниками, гідравлічні на 20-35% дорожчі).

Електромеханічні двостійкові підйомники виготовляються в одно- і двомоторній варіаціях. Вони мають роздільний привід на кожній зі стійок, і відповідним чином синхронізуються (електронна або механічна синхронізація).

В одномоторних електродвигунах крутящий момент передається на гвинт провідної стійки через:

  • пасовий привід;
  • трансмісійний вал;
  • ланцюговий привід.

Недоліки ремінного і ланцюгового приводів між стійками очевидні: подібні підйомники можуть працювати тільки за умови гарного догляду за ними.

Найбільш слабке місце всіх електромеханічних підйомників – це пара гвинт/гайка. Зазвичай гайки виготовляються зі спеціальної бронзи, сучасні підйомники комплектуються «пластиковими» гайками зі спеціального компаунда, завдяки якому зносостійкість стає в 3-5 разів більшою.

Ми рекомендуємо імпортні підйомники, що працюють близько 5-7 років (до першої заміни гайок) при правильній експлуатації, змащуванні та догляді. Не варто робити самостійну заміну гайок без попереднього огляду і профілактики гвинтів, оскільки при неправильному використанні на їх витках часто залишаються прижоги, які потім будуть швидко виводити з ладу нові гайки. Також не рекомендуємо самостійно виготовляти бронзові гайки (краще використовувати оригінальні), бо такий підхід дуже часто призводить до пошкодження гвинта.

Під час вибору підйомника варто також звернути увагу на деякі з технічних характеристик, про які часто забувають:

  • кліренс – це мінімальна можлива висота опускання ніжок при встановленні. Імпортні підйомники мають висоту в межах 95-100 мм, тим самим дозволяючи без домкрата додатково обслуговувати будь-які автомобілі. Українські виробники цього зазвичай не враховують;
  • база – це внутрішня відстань між стійками, яка є одним з найбільш важливих параметрів, що визначають зручність роботи на СТО;
  • довжина ніжок – найважливіший параметр, що визначає можливості підйомників (а також обмеження), особливо при виборі обладнання для рамних автомобілів з довгою базою та для суперкомпактних автомобілів типу SMART;
  • висота до верхньої перемички – це важливий критерій при виборі моделі для обслуговування мінівенів з високим дахом (висота варіюється в межах 4000-4200 мм). Варто врахувати, що всі імпортні підйомники конструюються на підйом ніжок в межах 1940-1980 мм від підлоги. Конструкція сучасних підйомників наділена функцією захисту ніг оператора і механізмом блокування ніжок при підйомі автомобіля.

Чотирьохстійкові підйомники

двостійковий підйомник
Чотирьохстійкові підйомники – це найбільш поширений вид підйомного обладнання для розвал-сходження. Найбільш популярні в автосервісі моделі легкових авто з вантажопідйомністю 3,5-4,5 т і довжиною в 4 150-4 450 мм.

Підйомники можуть мати різноманітні варіанти конструкції наїзних платформ в залежності від призначення: платформа під розвал сходження та гладка платформа. Важливо, що ціна різних версій істотно відрізняється. Як показує практика, саме в цьому питанні виникає найбільше непорозумінь. Проаналізувавши український ринок СТО, ми виявили, що на більшості СТО на постах розвал-сходження використовуються “гладкі” підйомники.

Виробники і технологія вимірювання розвал-сходження трактують це питання дещо інакше.

Підйомне обладнання для регулювання та заміру по ходовій автомобіля повинно забезпечувати оптимальну інсталяцію передніх поворотних кіл, а також задніх ковзних пластин, з точним збігом горизонту (ззаду і спереду).

Підйомники під розвал-сходження зазвичай виробляються таким чином, що підйомні платформи наділені виїмкою під передні поворотні столи, а у комплектації наявні задні ковзаючі пластини. Саме такі конструкції є найбільш практичними і зручними у використанні, оскільки використовуються за призначенням.

Встановлюючи на СТО підйомники під розвал-сходження, пам’ятайте, що звільнення коліс виконується за допомогою пересувної траверси (однієї чи двох) або за допомогою вбудованого підйомника-платформи.

Серед недоліків чотиристійкових підйомників слід визначити такі:

  • втрата корисної площі за рахунок великих габаритів підйомника, і відповідно незручність при роботі в малих приміщеннях-боксах;
  • незручна механіка для оператора (між колонами знаходиться передня перемичка);
  • у перший час роботи необхідно регулювати підтяжки тросів.

Серед переваг – надійна і практична конструкція при відносно невеликій вартості.

Плунжерні і підйомники

підйомник для СТО
Плунжерний підйомник – це передова техніка в Європі та Україні. СТО дуже часто зупиняються саме на цьому типі обладнання. Щоб зрозуміти причини такой популярності плунжерних підйомників, слід ознайомитись з наступними перевагами цього пристрою:

  • гідравлічний привід, обладнання працює за принципом гідравліки (про практичність якої ми згадували вище);
  • універсальність, висока швидкість і легкість установки автомобіля на платформі;
  • престижність і зручність в роботі, СТО з таким обладнанням виглядає більш серйозно;
  • економія робочої площі приміщення.

Не виключено, що пару років тому розмір робочої площі приміщення не був вирішальним фактором, але сьогодні стає зрозуміло, що економія на аренді є важливою деталлю успішного бізнесу. Як показують підрахунки компаній, економія корисної площі може досягати до 35%! Таких результатів можна досягти завдяки точним розрахункам планування і розміщення підйомного обладнання. Серед недоліків ножичних підйомників, порівняно з двухстійковими, можна виділити наступні: певна обмеженість зони середньої межколесної частини авто і більш висока ціна.

Сподіваємося, що наша стаття допоможе Вам у виборі підйомного обладнання, однак за більш детальною інформацією рекомендуємо звернутися до фахівців.

Передзвоніть мені

Ім'я / компанія*:

Контактний телефон*:

Коментарі:

*обов'язкові до заповнення поля

Спасибо, ваш запрос принят!
Мы скоро перезвоним.

Задати питання

Имя/компания*:

Контактний телефон*:

E-mail:

Коментарі:

* обов'язкові до заповнення поля

Спасибо, ваш запрос принят!
Мы скоро перезвоним.
Спасибо, ваш запрос принят!
Мы скоро перезвоним.
Спасибо, ваш запрос принят!
Мы скоро перезвоним.